Läs för eran egen skull. Om Elaka Människor

Nu tänkte jag skriva lite om dumma personer. Jag blir så himla less på personer som håller på och säger elaka saker och så vidare. Inte bara på kommenterer på bloggar men jag tar det som första exemplet. Jag och Jessica har dock inte fått många kommentarer. Men när jag kollade på en annan blogg såg jag mycket elaka saker som folk skrev om henne. Ska inte säga något namn nu. Men det gör ont inom mig faktist, för när jag tänker på hur hon tar det när hon ser det så kan jag inte se någon glad min. Jag menar, varför skriver man såhär? Varför ska man alltid ha något att klaga på? Och sedan inte skriva vem man är, tycker man då att det är kul att få någon annan att må dåligt? Det kan ju bero på många skäl att man beter sig som man gör, men jag tycker inte det är rätt att det ska gå ut över andra. För om du skriver tx: "Fan vad ful du är" på en kommentar på någon söt tjejs blogg när hon har laddat upp bilder och lagt ner energi på det där? Varför ska man då bara skriva något elakt? Jag blir så himla arg på det här, och jag vet att ni som skriver det kankse inte tänker på vad ni gör. Om ni tycker en sak så är det ju inte ett måste att man ska säga det , och verkligen inte så spydigt som man kan? Det behöver ju heller inte alltid vara att man tycker att personen är ful, oftast tvärt om. Att man tycker att personen faktist är riktigt söt och nästan finare än vad man själv är. Man visar bara sin svaghet genom att skriva dumma saker? Och det borde inte vara någon som tycker det är roligt att få någon annan att bli ledsen. I sånna fall måste man ha en väldigt dålig personlighet. Och jag kan erskänna att jag inte alltid är så jävkla trevlig och glad och tycker att allt är på topp. Men jag skriver fan inte elaka saker. Ni själva kankse har en blogg? Vill ni då att andra ska kommentera dumman saker då? Nej då vill man att folk ska skriva att man har en fin blogg och säga possitiva saker. För det är de som får en att vilja fortsätta att blogga. Och förut hade jag en blogg, och fick väldigt många elaka kommentarer om både det ena och det andra. Om hur jag såg ut och allt sånt där. Och hur jävla ful jag var och att jag inte skulle fortsätta att blogga för att jag var så jävla dålig. Och när jag slutade var det många som erskännde att dom hade kommenterat elaka saker fasst de inte menat något. För visst, ni kan ju tycka att jag är sååååå jävla ful. Som ni tycker. Men en sak är det.. Jag är inte så jävla ful. Det är jag inte, jag är endå ganska söt. Tro inte nu att jag har världens bästa självförtroende för det har jag verkligen inte. Men jag har jobbat på att få upp det. För jag la av med min blogg på grund av massa elaka kommentarer. Men det fanns snälla människor, som skrev. Nej sluta inte emilia du är jätte bra och massa sånt. Det är det man blir glad av att höra. Det är det som får en att bli glad och det känns verkligen inombords. Men jag hoppas att det här får ett slut någon gång, men det kommer det inte. För det finns alltid folk som är osäkra på sig själva, avensjuka, anmält elaka så det kommer inte sluta. Det finns alltid sånna personer. I skolan finns det också, folk som alltid ska höras mest och är elaka och inte är med på lektionerna och bara sitter och tycker allt är piss. Sedan tar ut det på andra. Det finns en kille i min och jessicas klass som är utanför. Eller det finns fler, och det här har jag tagit upp hur många gånger som helst. Men det blir aldrig riktigt bra. Alla killarna sitter vid vissa bort och skämtar med varandra och skrattar som fan och inte märker hur mycket dom stöttar ut andra. Det finns en kille i min klass som jag står jävligt nära, och vi satt med honom en dag. Så satt en annan kille i våran klass ensam vid maten. Herregud det är det värsta som finns, det är sånt som bara är i filmer. Men det värsta är att det är mer i verkligheten än på film. Jag kan inte bara låta honom sitta där och peta i maten och bara titta ut över oss andra. Så jag sätter mig med honom. Och lämnar dom killarna som är mina kompisar. Killen jag sätter mig vid blir jätte glad, men det märks inte. Han bara ler. Och han ler tusen gånger mer där inne bara för att han vet att det finns någon som bryr sig. Så varför lämna andra utanför? När jag satte mig vid honom, så började alla andra tänka på det. Alla andra killar, men dom vill inte säga något. För att dom vet inte att alla andra exakt tänker dom han själv. Utan alla är tysta och låssas som ingenting. Och så är det igentligen alltid. Man vill inte att man ska såra någon, fast det händer. Jag har inte heller alltid varit "fröken perfekt" det är jag inte heller. För jag har också varit likadan. Jag har också fått folk att må dåligt, men jag mådde själv dåligt av det. Därför var jag inte feg, så jag slutade. Och man känner sig verkligen som en bättre person när man är bryr sig än när man är elak, jag hoppas många tar åt sig av det jag skriver. Och tänker på vad man gör i fortsättningen.Om alla vågar att vara Modiga, så kan vi få det mycket bättre. För det som är tufft, är inte att kalla folk saker. Det som är riktigt jävla tufft och modigt. Det är när man vågar stå för vad man tycker. / Emilia

Mobbning är faktist förbjudet

Kommentarer
Postat av: e'

jätte bra inlägg verkligen, jag började gråta hah.. jag känner igen mig i det, det e nt så att jag mobbar ngn, tvärttom, hela min skola är emot mig. tänk om det fanns någon bra person som dig i min skola. jag har en massa kompisar utan för skolan oså, men just i skolan är det skit /: aja älskar eran blogg! :)

2008-09-30 @ 14:43:00
Postat av: Emilia

Du kan prata med mig om du vill, ingen ska känna sig utanför. Hoppas de blir bättre

2008-09-30 @ 15:16:54
URL: http://freesch.blogg.se/
Postat av: amanda

så jävla' bra text! tycker likadant..

2008-09-30 @ 20:17:23
URL: http://aalways.blogg.se/
Postat av: Madde

grymt bra inlägg! håller med dig till 110%

gud så snäll du värkar Emilia.

och jag älskar värkligen att läsa eran blogg, den är grymt bra tjejer !

2008-10-01 @ 20:31:46
Postat av: Isaura

Jättebra text. :)

2008-10-02 @ 15:12:23
URL: http://isaprinsessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0